Zaciski hamulcowe

Producenci
Opcje przeglądania
Producent
Model

Czyść filtry

Zaciski hamulcowe tworzą integralną część z hamulcem tarczowym będącym najpopularniejszym rozwiązaniem w obecnie stosowanych systemach hamulcowych. Naszą ofertę zestawów zacisków hamulcowych na przód i tył tworzą produkty wykonane z wysokiej jakości surowców, które spełniają oczekiwania wymagających kierowców. W hurtowni Sambert znajdziesz również tarcze i  klocki hamulcowe do samochodów wszystkich marek, a także płyny hamulcowe. Współpracujemy z najlepszymi producentami, dlatego naszą ofertę kompletów zacisków tworzą komponenty od marki Maxgear. Gwarantujemy najwyższą skuteczność hamowania!

Czytaj dalej

Cena: 244,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 228,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 229,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 229,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 248,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 248,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 248,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 248,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 244,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 228,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 244,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 228,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 244,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 244,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 228,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 244,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 228,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.
Cena: 228,00 zł

średnia ilość Wysyłka w 24 godziny

szt.

 Jaką rolę odgrywają zaciski w układzie hamulcowym?

Zaciski do hamulców są odpowiedzialne za skuteczne hamowanie. Ze względu na ich budowę, na którą składają się tłoczek zacisku hamulcowego, gumowa osłona prowadnicy, uszczelka, śruba prowadnicy zacisku hamulcowego oraz śruba mocująca tarczę hamulcową, a całość mechanizmu przymocowana jest na “sztywno” do zwrotnicy koła. Naciskając pedał hamulca, następuje wysunięcie tłoczka hamulcowego, który kładzie nacisk klocków do tarczy. Tłok w pierwszej kolejności dociska jeden klocek do tarczy, a następnie obudowa zacisku porusza się w przeciwną stronę, dociskając tym samym drugi klocek.

Sposób działania zacisku hamulca jest bardzo prosty, jednak bez tego elementu nie byłaby możliwa bezpieczna jazda samochodem. Zacisk w układzie hamulcowym jest odpowiedzialny za hamowanie i zatrzymywanie pojazdu. Stanowią one dodatkowe uchwyty klocków i tarcz hamulcowych, które za pomocą hydraulicznego lub pneumatycznego siłownika dociskają klocki do tarczy. Niektóre zaciski wyposażone są w większą liczbę klocków. Zawsze jednak jest to liczba parzysta, ponieważ aby tarcza ścierała się równomiernie, po obu stronach zacisku musi występować taka sama liczba hamulców.

Co wpływa na zużycie zacisków hamulcowych?

Zaciski hamulcowe tuż obok tarczy hamulcowych czy klocków należą do materiałów eksploatacyjnych, co oznacza, że ich żywotność jest ograniczona. Chcąc przedłużyć żywotność zacisków do hamulca należy pamiętać o tym, aby wybrać produkt wykonany z materiału o dobrych właściwościach antykorozyjnych. Zaciski są narażone na działanie szkodliwych czynników zewnętrznych - brudem z drogi, wodą czy solą w okresie zimowym. Na trwałość ma również wpływ rodzaj wybranego zacisku - te dedykowane pojazdom sportowym mają lepsze właściwości, dzięki czemu wolniej się zużywają.

Rodzaje zacisków hamulcowych

Podstawowy podział zacisków hamulca dzieli się na te stosowane do codziennej jazdy, jak i sportowych wyzwań.  Zazwyczaj w najpopularniejszych modelach samochodów osobowych montuje się zaciski pływające żeliwne, z kolei w samochodach sportowym, jak i tych wysokiej klasy montuje się tzw. zaciski stałe. Te drugie z nich wykazują lepsze właściwości wytrzymałościowe i są odporniejsze na korozję. W porównaniu do zacisków żeliwnych zaciski stałe nie wpadają tak szybko w wibracje, a dodatkowo są odporne na wysokie temperatury i starcie.

Na rynku motoryzacyjnym Istnieją również zaciski pływające z dwoma tłokami. Mają one różną średnicę i najmniejszy tłoczek zawsze hamuje pierwszy, dzięki czemu klocek ściera się równomiernie.

Naprawa i wymiana zacisku hamulcowego

Awaria zacisków do klocków hamulcowych może skutkować np. wyciekiem płynu hamulcowego, korozją komponentów lub ich przegrzaniem. W takich sytuacjach należy swoje kroki skierować do serwisu samochodowego, który zdiagnozuje problem i podpowie, czy wystarczy naprawa zacisku hamulcowego, czy trzeba wymienić go na nowy. Awarię zacisków najczęściej można sprawdzić po skuteczności hamowania oraz piszczeniu i drganiach podczas jazdy samochodem. Wtedy najczęściej trzeba ten element wymienić na nowy.

W sklepie motoryzacyjnym Sambert znajdziesz zaciski hamulcowe od najlepszych producentów samochodowych. Pracujemy w oparciu o wyśrubowane standardy, dlatego każdy klient może liczyć na pomoc doświadczonych specjalistów - zarówno przy wyborze odpowiedniego produktu, jak i wskazówek co do ich użytkowania. Masz jakieś pytania? A może chcesz kupić zaciski samochodowe? Zapraszamy do hurtowni Sambert!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl